بهترین متخصص و جراح شانه در مشهد

شانه شما از سه استخوان تشکیل شده است که توسط تعدادی ماهیچه و رباط مرتبط کنترل می‌شوند. همچنین چهار تاندون اصلی وجود دارد که به آن‌ها تاندون روتاتور کاف گفته می‌شود. درد شانه می‌تواند در اثر آسیب به هر یک از این استخوان‎ها، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها ایجاد شود. مفصل شانه ثبات را ارائه می‌دهد و امکان حرکت گسترده‌ای را فراهم می‌کند. با این حال می‌تواند مستعد ساییدگی و آسیب باشد. اگر درد شانه را تجربه می‌کنید، می‌توانید به بهترین جراح شانه، دکتر محمد حسین ابراهیم زاده در مشهد مراجعه کنید. دکتر ابراهیم زاده علت درد را به سرعت تشخیص می‌دهد و در صورت نیاز درمان را شروع می‌کند. ممکن است در ابتدا درمان‌های غیرجراحی ارائه شود، اما اگر درد شما خیلی شدید است ممکن است نیاز به جراحی باشد. در صورت نیاز به جراحی باید به بهترین جراح آرتروسکوپی مراجعه کرد تا نتایج مطلوبی به دست اورد.

جراح شانه کیست؟

جراحان شانه متخصصین پزشکی هستند که بر روی سیستم‌های ساختاری بدن انسان تمرکز می‌کنند. آن‌ها تحت آموزش‌های گسترده قرار می‌گیرند و در آموزش‌های مداوم شرکت می‌کنند تا مهارت‌های خود را در ارتباط با پیشرفت‌های علمی یا نوآوری‌های تکنولوژیکی ارتقا دهند.

درد شانه و مشکلات رایج شانه

• اکثر مشکلات شانه به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند:
  • التهاب تاندون (بورسیت یا تاندونیت) یا پارگی تاندون
  • بی ثباتی و دررفتگی شانه
  • آرتروز(آرتیت)
  • شکستگی استخوان

بورسیت شانه

بورس‌ها کیسه‌های کوچک پر از مایع هستند که در مفاصل سرتاسر بدن از جمله شانه قرار دارند.گاهی اوقات، استفاده بیش از حد از شانه منجر به التهاب و تورم بورس بین روتاتور کاف و بخشی از تیغه شانه به نام آکرومیون می‌شود که این وضعیت به بورسیت ساب آکرومیال معروف است.بورسیت شانه اغلب همراه با تاندونیت روتاتور کاف رخ می‌دهد. بسیاری از بافت‌های شانه می‌توانند ملتهب و دردناک شوند در نتیجه بسیاری از فعالیت‌های روزانه، مانند شانه کردن موها یا لباس پوشیدن، ممکن است دشوار شود.

تاندونیت

تاندون طنابی است که ماهیچه را به استخوان متصل می‌کند. بیشتر تاندونیت‌ها در نتیجه التهاب تاندون ایجاد می‌شوند. به طور کلی، تاندونیت یکی از دو نوع زیر است:

حاد. پرتاب بیش از حد توپ یا سایر فعالیت‌های بالای سر در حین کار یا ورزش می‌تواند منجر به تاندونیت حاد شود.

مزمن. بیماری‌های دژنراتیو مانند آرتریت یا ساییدگی مکرر به دلیل افزایش سن، می‌توانند منجر به تاندونیت مزمن شوند.

شایع‌ترین تاندون‌هایی که در شانه آسیب می‌بینند، چهار تاندون روتاتور کاف و یکی از تاندون‌های دو سر بازو هستند. روتاتور کاف از چهار عضله کوچک و تاندون‌های آن‌ها تشکیل شده است که سر استخوان بازوی شما را می‌پوشاند و آن را در حفره شانه نگه می‌دارد. روتاتور کاف به حرکت و ثبات شانه کمک می‌کند.

پارگی تاندون

شکافتن و پارگی تاندون‌ها ممکن است ناشی از آسیب حاد یا تغییرات دژنراتیو در تاندون‌ها به دلیل افزایش سن، استفاده بیش از حد طولانی مدت، ساییدگی و پارگی یا آسیب ناگهانی باشد. این پارگی‌ها ممکن است جزئی باشند یا ممکن است به طور کامل تاندون را از اتصال آن به استخوان جدا کنند. در بیشتر موارد پارگی کامل، تاندون از محل اتصال خود به استخوان دور می‌شود. آسیب های روتاتور کاف و پارگی تاندون دوسر بازویی از شایع ترین این آسیب ها هستند.

گیر افتادگی شانه

گیرافتادگی شانه زمانی اتفاق می‌افتد که بالای تیغه شانه (آکرومیون) هنگامی که بازو از بدن بلند می‌شود، به بافت‌های نرم زیرین فشار وارد می‌کند. همانطور که بازو بلند می شود، آکرومیون به تاندون های روتاتور کاف و بورسا می مالد، یا به آن ضربه می زند. سندروم گیرافتادگی شانه می تواند منجر به بورسیت و تاندونیت شود که باعث درد و محدودیت حرکت می شود.

بی ثباتی و دررفتگی شانه

بی ثباتی شانه زمانی رخ می‌دهد که سر استخوان بازو به زور از حفره شانه خارج شود. این می‌تواند در نتیجه آسیب ناگهانی یا استفاده بیش از حد اتفاق بیا‌فتد. دررفتگی شانه می‌تواند جزئی باشد و توپ بازو تا حدی از حفره خارج شود. به این حالت سابلوکساسیون می‌گویند. دررفتگی کامل به این معنی است که توپ تا انتها از حفره خارج می‌شود.

هنگامی که رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات اطراف شانه شل یا پاره می‌شوند، دررفتگی شانه می‌تواند به طور مکرر رخ دهد. دررفتگی‌های مکرر که ممکن است جزئی یا کامل باشند، هنگام بالا بردن بازو باعث درد و بی ثباتی می‌شوند. دوره‌های مکرر سابلوکساسیون یا دررفتگی منجر به افزایش خطر ابتلا به آرتریت در مفصل شانه می‌شود.

آرتروز

درد شانه نیز می‌تواند ناشی از آرتروز باشد. انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد. شایع‌ترین نوع آرتروز در شانه، آرتروزی است که به عنوان آرتروز “ساییدگی” نیز شناخته می شود. علائمی مانند تورم، درد و سفتی معمولا در دوران میانسالی شروع می‌شود. استئوآرتریت به کندی ایجاد می‌شود و درد ناشی از آن به مرور بدتر می‌شود.استئوآرتریت، ممکن است مربوط به ورزش یا آسیب‌های کاری یا ساییدگی مزمن باشد.

انواع دیگر آرتروز می‌تواند مربوط به پارگی روتاتور کاف، عفونت یا التهاب پوشش مفصل باشد.اغلب افراد در تلاش برای کاهش درد آرتروز از حرکات شانه خودداری می‌کنند. این گاهی اوقات منجر به سفت شدن قسمت‌های بافت نرم مفصل می‌شود که منجر به محدودیت حرکتی دردناک می‌شود.

شکستگی

شکستگی‌های شانه معمولاً ترقوه، استخوان بازو  و کتف (تیغه شانه) را درگیر می‌کند.شکستگی شانه در بیماران مسن اغلب در نتیجه سقوط از ارتفاع اتفاق می‌افتد. در بیماران جوان‌تر، شکستگی‌های شانه اغلب به دلیل آسیب‌های مانند تصادف با وسیله نقلیه موتوری یا آسیب ورزشی تماسی ایجاد می‌شود.شکستگی‌ها اغلب باعث درد شدید، تورم و کبودی در ناحیه شانه می‌شوند.

چه زمانی به جراحی آرتروسکوپی شانه نیاز داریم؟

آرتروسکوپی شانه جراحی است که از یک دوربین کوچک به نام آرتروسکوپ برای بررسی یا ترمیم بافت‌های داخل یا اطراف مفصل شانه استفاده می‌شود. آرتروسکوپ از طریق یک برش کوچک در پوست شما وارد می‌شود. هنگامی که از شرایط دردناک شانه رنج می‌برید که به درمان غیر جراحی پاسخ نمی‌دهد، مراجعه به بهترین جراح آرتروسکوپی شانه توصیه می‌شود. پزشک شما حتی می‌تواند درمان غیر جراحی مانند فیزیوتراپی، استراحت، دارو و تزریق را برای کاهش التهاب توصیه کند. اما اگر درد همچنان ادامه دارد، جراحی آرتروسکوپی شانه آخرین گزینه‌ای است که برای شما مفید است.

بهترین جراح در مشهد برای تشخیص مشکلات شانه کیست؟

دکتر محمد حسین ابراهیم زاده، جراح شانه و زانو تجربه زیادی در تشخیص مشکلات شانه دارد و یکی از بهترین جراحان شانه در ایران است. برای تشخیص وضعیت شما، یک معاینه جامع از شانه شما انجام خواهد داد. سپس در صورت لزوم، آزمایش‌های تصویربرداری مربوطه و سایر آزمایش‌های مناسب را برای شما تجویز می‌کند. این اطلاعات همراه با علائم، سابقه پزشکی و آزمایشات فیزیکی کمک می‌کنند تا مشکل شانه شما تشخیص داده شود.

چگونه مطلع شویم که نیاز به جراحی شانه داریم؟

پس از تشخیص، دکتر محمد حسین ابراهیم زاده، بهترین جراح شانه یک برنامه درمانی برای رفع مشکلات شانه شما ترتیب می‌دهد. درمان‌های محافظه کارانه به انواع خاصی از مشکلات شانه کمک می‌کند. توانبخشی فیزیکی، تزریق استروئید و سایر درمان‌های غیرجراحی می‌توانند برای کاهش درد شانه و بهبود عملکرد شانه مفید باشند. زمانی که روش‌های درمانی غیرجراحی نتوانند درد مداوم را کاهش دهند یا عملکرد شانه را بازگردانند، دکتر ابراهیم زاده ممکن است جراحی را توصیه کند. علائمی که ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید عبارتند از:

• درد مزمن با درمان محافظه کارانه کاهش نمی‌یابد
  • بیماری مفصلی پیشرفته
  • از دست دادن حرکت
  • ناتوانی در بالا بردن بازو
  • ضعف قابل توجه در شانه
  • ناتوانی در حمل وسایل با استفاده از بازو

این علائم برخی از دلایلی هستند که دکتر ابراهیم زاده ممکن است جراحی شانه را برای بازگرداندن عملکرد شانه و کاهش درد توصیه کند. علاوه بر این، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است نیاز به جراحی داشته  باشد. عقب انداختن جراحی شانه در صورتی که شانه شما نیاز به جراحی دارد می‌تواند درمان را دشوار‌تر کند. ارائه دهنده ارتوپدی به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه زمانی باید جراحی شانه را در نظر بگیرید و کدام نوع جراحی شانه برای شما مناسب است.

بهترین جراح شانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

رفتار عالی کنار تخت تخصص ضروری است، اما نگرش مراقبتی و شخصیتی نسبت به بیماران نیز ضروری است. شما یک جراح ارتوپدی می‌خواهید که بیماران را با نگرانی و احترام درمان کند. هیچ چیز بدتر از دکتری نیست که گوشه گیر و خشک باشد، یا به سردی رفتار کند. تمام هدف بهترین جراح شانه و آرتروسکوپی ، تسکین و شفای بیمارانی است که درد دارند. بهترین جراح‌ها می‌دانند که چگونه بین حرفه‌ای بودن و دلسوزی تعادل ایجاد کنند.

ویژگی‌های بهترین جراح شانه و آرتروسکوپی عبارت اند از:

• شجاعت: بهترین جراح شجاعت تصمیم گیری‌های دشوار و ایستادن در کنار آن‌ها را دارد. جراح نباید از انجام جراحی‌های پیچیده یا دشوار هراس داشته باشد، حتی زمانی که بیمار در معرض خطر بالای از دست دادن اندام یا حتی مرگ است.
  • شخصیت: مانند هر متخصص دیگری، مهم است که جراح شانه شما رفتار عالی در کنار تخت داشته باشد. بیماران برای متخصصان پزشکی که مهربان هستند و با احترام با آن‌ها رفتار می‌کنند ارزش قائل هستند.
  • انعطاف پذیری: جراحی‌ها اغلب برای ساعت‌های طولانی، گاهی اوقات تا اواخر شب و در آخر هفته‌ها طول می‌کشد، بنابراین مهم است که جراحی را پیدا کنید که انعطاف پذیری برای چنین برنامه‌ای را داشته باشد.
  • رهبری: بهترین جراح می‌تواند یک تیم را به جلو هدایت کند، چه در اتاق عمل باشد یا یک پروژه تحقیقاتی.
  • تمایل: بهترین جراح سطح خاصی از فروتنی را نشان می‌دهد و به آموزش خود در مورد پیشرفت‌های پزشکی و جراحی ادامه می‌دهد. از این گذشته، رشته پزشکی همیشه در حال پیشرفت است و بهترین جراح آرتروسکوپی و شانه این موضوع را تشخیص می‌دهد.

از جراحی شانه چه انتظاری باید داشته باشیم؟

دکتر محمد حسین ابراهیم زاده انواع جراحی را برای ترمیم آسیب شانه انجام می‌دهد. این جراحی‌ها شامل ترمیم پارگی روتاتور کاف و همچنین جراحی تعویض شانه است. آنچه شما می‌توانید در رابطه با بهبودی انتظار داشته باشید، بستگی به تشخیص و نوع جراحی شما دارد. دکتر ابراهیم زاده با شما در مورد آنچه باید انتظار داشته باشید صحبت خواهد کرد و دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل و همچنین مراقبت‌های بعدی را به شما ارائه خواهد داد.

در صورت تاخیر در جراحی شانه چه باید کرد؟

در بسیاری از موارد، به تعویق انداختن جراحی شانه، خطر آسیب بیشتر به مفصل شانه را افزایش می‌دهد. با این حال، برخی از افراد با توجه به شرایط خود نیاز به تاخیر در جراحی شانه دارند. در صورتی که درد و محدودیت حرکتی را تجربه می‎کنید تاخیر جراحی ممکن است ناراحت کننده باشد. اگر جراحی شما به تاخیر افتاد، درمان‌های غیرجراحی را با بهترین جراح شانه، دکتر ابراهیم زاده در میان بگذارید. درمان‌های غیر جراحی تا زمان انجام جراحی می‌تواند باعت کاهش درد شانه شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره در مورد جراحی ارتوپدی دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های 05138541812 و 05138409452 با مطب دکتر ابراهیم زاده فوق متخصص جراحی زانو و شانه تماس حاصل فرمایید.

مطب دکتر ابراهیم زاده در مشهد، کوهسنگی 6

جهت رزرو ونوبت ویزیت روی این لینک کلیک کنید.

3.4 5 رای ها